Постмодерністські концепції пародії (на прикладі драми Юрія Косача «Кортез і безталанна»).
Анотація
Постать Юрія Косача помітно вирізняється серед когорти письменників української діаспори, чиє творче надбання велике і вимагає тривалого систематичного наукового дослідження та осмислення. Художній доробок прозаїка за радянського режиму був представлений з ідеологічно заангажованим ухилом, більшість його творів залишилися поза увагою критиків або й загалом потрапляли до репресованого наративу. З огляду на це, постає необхідність введення в обіг цілої низки драматичних творів Ю. Косача («Скорбна симфонія» , «Кортез і Безталанна», «Облога», «Марш Чернігівського полку», «Ворог», «Дійство про Юрія Переможця», «Кірка з Льоллео», «Чорногора палає»), більшість з яких представлена лише у приватних колекціях видатних українських театрознавців – Віри Левицької та Валер’яна Ревуцького.Посилання
Гульельми А. Группа 63 // Называть вещи своими именами. – М., 1986. – С. 185.
Енциклопедія постмодернізму / Ч. Е. Вінквіст, В. Е. Тейлор. – К., 2003. –503 с.
Косач Ю. Кортез і Безталанна : драма / Ю. Косач // Сучасність – 1998. – № 5. – С. 12–49.
Костецький І. Тло поетичної місії Езри Павнда // Костецький І. Тобі належить цілий світ : вибр. твори / Ігор Костецький ; [вид. підгот. Марко Роберт Стех]. – К. : Критика, 2005. – С. 381-389.
Музыкальный энциклопедический словарь / Гл. ред. Г. В. Келдыш. – М.: Советская Энциклопедия, 1990. –672 с. 12.
Постмодернизм. Энциклопедия. – Минск: Интерпрессервис; Книжный Дом, 2001. –1040 с.
Шерех Ю. В. Я-мене-мені... (і довкруги). Спогади. 2. В Европі / Ю. В. Шерех –Харків: Фоліо, 2012. – 316 с.
Hassan I. The Dismemberment of Orpheus: Toward a Postmodernist Literature. – Urbana, 1971. – 297 p.
Hoestrey I. Pastiche: Cultural Memory In Art, Film, Literature. – Indiana: Indiana University Press, 2001. –150 p.
Hutcheon L. A Theory of Parody. – New York and London: Methuen, 1985. – 143 p.
Jameson F. Postmodernism or the cultural logic of late capitalism // New Left Rew. – L., 1984. – No 146. –P. 62-87.
Poirier R. The Politics of Self-parody. // Partisan Rev. – N.Y., 1968. – Vol. 35, No 3. – P. 339.
Tomkins C. The Bride and the Bachelors (New York: The Viking Press, 1965). – P. 31.