Інтерпретація мотиву божевілля в «Повісті про санаторійну зону» М. Хвильового та її кіноверсії «Танго смерті».
Анотація
«Повість про санаторійну зону» – один із знакових творів М. Хвильового, у якому письменник здійснив психологічний аналіз епохи та свого героя (за Соломією Павличко [3]) й дійшов висновку, що обидва – невиліковно хворі. Наслідки нещадного впливу громадянської війни на духовне здоров’я та психоемоційний стан пореволюційного суспільства незворотні: колишні революціонери, які готові були віддати власне життя за щасливе майбутнє, опинилися у пастці комуністичної системи й стали «зайвими людьми». Відчувши прірву між своїми ідеалами та реальною дійсністю, вони зрозуміли, що їх шлях невизначений, а долі дощенту понівечені.Посилання
Вечірко О. Мотив «роздвоєності» у творчості М. Хвильового (на матеріалі оповідання «Я (Романтика)»). Наукові записки КДПУ. Серія: Філологічні науки (літературознавство). Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. Вип. 142. С. 50–54.
Нестелєєв М. Романтична візія суїцидальних мотивів у новелістиці Миколи Хвильового. Слово і час. 2010. № 10. С. 23–33.
Павличко С. Психопатичний дискурс: Микола Хвильовий. К., 1999. С. 272.
Юрченко В. Бінаризм творчого мислення Миколи Хвильового: Лінія анарх – Карно у повісті «Санаторійна зона». Дивослово. 2006. № 1. С. 56–58.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Секція «Філологія»