Бінарний підручник з історії як відбиток історичної пам’яті та інструмент історичної політики
Abstract
Акцентуючи увагу на історичній пам’яті як чинника формування національної свідомості, процитуємо слова українського історика Я. Грицака: «Для сучасного українського історика – а надто того, який творить нові синтези і пише нові підручники, найважливішою метою є редефініція старої та творення нової української ідентичності».
Підручник історії як предмет дослідження залишається на сьогодні пріоритетною проблемою для обговорення педагогічної громадськості в першу чергу тому, що він залишається домінуючим засобом навчання. Зрозуміло, що зміст підручників повинен бути спрямований на формування в учнів ціннісних орієнтацій, ключових компетенцій, критичного мислення, виховання патріотизму, громадянськості та міжнаціональної толерантності. При цьому необхідно посилювати акцент полінаціонального та поліконфесійного складу населення країни як найважливішої особливості національної історії, а сам процес формування історичної пам’яті на уроках історії повинен відрізнятися системністю, цілеспрямованістю і послідовністю.