Промоція дитячого читання: проблеми, шляхи вирішення
Abstract
В Україні щоденне читання до сьогодні не є повноцінно виробленою соціокультурною, дозвіллєвою й освітньою практикою: говоримо про відсутність потреби читати через неусвідомлення інструментального значення цієї діяльності. Про це свідчать цифри в обговорюваній у березні 2021 року «Стратегії розвитку читання на 2021–2025 роки “Читання як життєва стратегія”». Зокрема в Стратегії зазначено, що в нашій країні у 2020 році лише 8 % дорослого населення є щоденними читачами, а за даними дослідження Українського інституту книги у 2020 році, читання книжок посідає лише 9 місце серед щоденного дозвілля (8 %) українців. Водночас статистика стверджує, що саме в родинах, де змалечку батьки практикують щоденне читання книжок із дітьми, виростає 70 % читачів-особистостей, здатних до критичного, аналітичного мислення, реалізації креативного потенціалу, демонстрації діяльної життєвої позиції, здобуття високого матеріального рівня й кар’єрного успіху.