Multimodal Dimensions of Color Nominations in Modern Makeup Advertising Discourse

Authors

  • Донецький національний університет імені Василя Стуса

Abstract

Color terms have multiple times been investigated covering a scope of linguistic domains, such as psycholinguistics, semiotics, semasiology, phraseology, cognitive linguistics, etc. (see for example He Hu & Li Jie, 2019). The topic has been thoroughly scrutinized and substantial conclusions concerning cultural, psychological, conceptual and many other aspects of their functioning have been arrived at (see for example MacNeill, 1972).
The present paper brings in focus multimodal approach to the study of the color domain which has not yet been addressed in linguistics, color nominations in modern makeup discourse in particular, which defines the novelty of the paper.

References

Dressman, M. (2019). Chapter 3. Multimodality and Language Learning. The Handbook of Informal Learning. John Wiley & Sons Ltd. P. 39–55. https://doi.org/10.1002/9781119472384.ch3

He Hu, & Li Jie, & Xiao Qianguo, & Jiang Songxiu, & Yang Yisheng, Zhi Sheng. (2019). Language and Color Perception: Evidence From Mongolian and Chinese Speakers. Frontiers in Psychology. Vol. 10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00551

MacNeill, N. B. (1972). Colour and Colour Terminology. Journal of Linguistics. Vol. 8, Issue 1 . P. 21–33 DOI: https://doi.org/10.1017/S002222670000311X

Norris S. (2020). Multimodal Theory and Methodology. For the Analysis of (Inter)action and Identity. Routledge. 120 p. https://doi.org/10.4324/9780429351600

Norris, S. (ed.). (2016). Multimodality: Critical Concepts in Linguistics. Routledge. Vol. I-IV. 1714 p.

Zaluzhna, O. (2021). YouTube Discourse as a New Dimension of the Linguistic Research. Текст і дискурс: когнітивно-комунікативні перспективи : матеріали ІV Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (18–19 березня 2021 року). Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. P. 39–41.

Downloads

Published

2021-06-24

Issue

Section

СЕКЦІЯ «Актуальні питання вивчення германських, романських і слов’янських мов і літератур та методики викладання іноземних мов і перекладу»