Конструктивні та негативні функції психологічних бар’єрів під час вивчення іноземної мови дорослими

Authors

  • Л. В. Романюк Донецький національний університет імені Василя Стуса

Abstract

Процес навчання дорослих характеризується низкою суперечностей, зумовлених відмінністю соціального, вікового статусу і ролі учня; професійними і соціальними досягненнями і необхідністю спілкуватися з викладачем; невідповідністю загального рівня компетентності та низькою компетентністю в сфері іноземної мови, що вивчається. У процесі навчальної діяльності дорослих можуть виникати психологічні бар’єри різного порядку, в тій чи іншій мірі, що перешкоджають успішному навчанню. Традиційно проблема психологічних бар’єрів розглядалася в рамках спільної програми та соціальної психології. Протягом останніх десятиліть психологічні бар’єри стають предметом дослідження педагогічної психології, психолінгвістики та андрагогіки. Сьогодні виділяють конструктивні: індикаторні, стимулюючі, мобілізуючі і негативні: стримуючі, деструктивні функції психологічних бар’єрів в навчанні.

References

Онорин Д. Е. Особенности взрослых как уникальной психолого-возрастной группы обучающихся при овладении иностранным языком / Интернет-журнал «Мир науки» 2017. Том 5. № 5. URL: https://mirnauki.com/PDF/36PSMN517.pdf

Smith F. Comprehension and Learning: a Conceptual Framework for Teachers [Text] / F. Smith Holt, Rinehart and Winston, 1975. Original from the University of Michigan Digitized Aug 29, 2006. 277 p.

Published

2021-06-24

Issue

Section

СЕКЦІЯ «Актуальні питання вивчення германських, романських і слов’янських мов і літератур та методики викладання іноземних мов і перекладу»