Кластерний аналіз малого та середнього підприємництва за регіонами України.
Abstract
Кожний регіон має свою групу кластерів та свої власні економічні характеристики, тому кластерний аналіз як техніка дослідження ринку, що заснована на ідентифікації кластерів за допомогою комп’ютерного аналізу великої кількості змінних, найбільш успішно впроваджується саме на регіональному та місцевому рівнях.
Кластерний аналіз проведено за допомогою програми Statistica 10.0. Спочатку виконано деревоподібну кластеризацію за регіонами методом Joining (tree clustering). В якості метрики використано звичайну евклідову відстань (Euclidean distances), а для правила поєднання елементів у кластери обрано метод Варда (Ward's method). Цей метод відрізняється від інших методів, оскільки для оцінки відстаней між кластерами він використовує дисперсійний аналіз.
References
Буркіна Н. В., Наумова М. А. Построение рейтинга надежности страховых компаний Украины средствами кластерного анализа и CCR моделей. Economics, management, law: problems and prospects: Collection of scientific articles. Vol.
Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom, 2015. P. 195–198. 2. Державна служба статистики України. URL: Ukrstat.gov.ua