Підходи до визначення місця групових цінностей в структурі соціально-психологічного клімату учнівського колективу.

Authors

  • А. О. Вакулюк

Abstract

В умовах сучасної школи міжособистісні стосунки учнів формуються на основі суб’єктивної думки, ставлення до себе і до окремих людей, до групових норм і цінностей під впливом соціально-психологічного клімату, що виявляються в психологічних умовах, які сприяють або перешкоджають продуктивній діяльності колективу та всебічному розвиткові особистості в групі.

Соціально-психологічний клімат не можна розглядати поза межами функціонування колективу, без урахування всієї сукупності явищ, які виникають в колективі. Зміст життєдіяльності колективу перш за все визначається цілями і завданнями спільної діяльності і виражає професійні та особистісні інтереси її суб’єктів.

References

Петровский А.В. Общая психология. Москва, 1976. 479 с.

Кричевский Р.Л., Дубовская У.М. Психология малой группы: теоретический и прикладной аспекты. Москва, 1991. 207 с.

Орбан-Лембрик Л.Б. Соціальна психологія: підручник. Кн. 1: Київ, 2004. 576 с.