Виховання на гуманістичних цінностях.
Abstract
Ставлення людини до виконання своїх громадянських обов’язків, до суспільства, держави як до способу організації його життя формується через систему громадянських цінностей. Ще донедавна в навчальних закладах України реалізовувалась соціальнопедагогічна модель освіти, системоутворюючою метою якої було виконання освітнього замовлення суспільства щодо виховання особистості із заздалегідь заданими властивостями. У 1968 р. Генеральна асамблея ООН звернулася до всіх держав із закликом забезпечити виховання людства у дусі гуманізму, поваги до людської гідності, прав людини, людських цінностей. Тож виховання на цінностях було і залишається досі актуальним завданням і має стати важливою парадигмою для всіх педагогів.References
Андрущенко В. П. Роздуми про освіту : статті, нариси. К. : Знання України, 2004. 804 с.
Давидов В. В. Національно-культурні традиції українського народу як фактор формування загальнолюдських цінностей. URL : http://www.startpedahohika.com/sotems246-1.html
Захарченко О. А. Поспішаймо робити добро: Роздуми педагога-академіка про долю освіти і дитини, вчителя, родини, краю і Батьківщини. Черкаси, 1997. 28 с.
Концепція «Нової української школи». URL : http://www.imzo.gov.ua/2016/08/30/ kontseptsiya-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli/.
Кремень В. Про «Дитиноцентризм», або Чому освіта України потребує структурних змін. Щоденна всеукраїнська газета «День». 2009. № 210 (3130). С. 1–6.
Сикорский И. А. Психологические основы воспитания и обучения. К., 1909. 35 с.
Ушинський К. Д. Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології. : В 6 т. Т. 4.: Держ. учбово-педагогічне вид-во, 1954. 517 с.